counter create hit

مطالب مرتبط:

ثبت اختراع گوشی منعطف ال جی با دو نمایشگر

رسانه کلیک – پتنت جدیدی که به تازگی ثبت شده، گوشی منعطف ال جی را به نمایش می گذارد که از دو نمایشگر با لبه های خمیده و دو باتری جداگانه برخوردار است. اگر به سال 2016 بازگردیم، ال جی پتنتی در مورد یک گوشی با دو نمایشگر جداگانه و مجهز به دو باتری و […] ...

عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی ۳ مرکز مخابراتی تهران را مختل می کند

رسانه کلیک – با آغاز اجرای عملیات کابل برگردان در تهران در سال جدید، ارتباط تلفنی مشترکان ۳ مرکز مخابراتی با اختلال مواجه خواهد شد. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل، در مراکز مخابراتی شهید لطیفی، دکتر حسابی و شهید رجایی از فر ...

آتش سوزی در انبار ضایعات فوم های پلاستیکی مهار شد

ساعاتی قبل انبار ضایعات فوم های پلاستیکی متعلق به پیمانکار فاز ۲۲ تا ۲۴ دچار حریق شد که خوشبختانه به دلیل فاصله این انبار با تاسیسات فاز ها آتش به سرعت تحت کنترل قرار گرفت و مهار شد. ...

گلایه آیت الله مکارم از سودجویی از نام طب اسلامی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عده ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیری کنیم. ...

مکان های مناسب برای زندگی در مریخ مشخص شد

مکان های مناسب برای زندگی در مریخ مشخص شد

بیگ بنگ: محققان ” دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخِنینگِن” یک نقشه ۳ بعدی اولیه را طراحی کرده اند که مناطق مناسب...

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

رشد برند کره ای کیا در سال های اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافته اند طیف محصولات شاسی بلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل 5 مدل است. اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه ...

مجبور به واردات برق از کشور آذربایجان هستیم

نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجبور هستیم با توجه به اینکه در خشکسالی قرار گرفته ایم، نیروی برق را از کشورهایی همچون آذربایجان وارد کنیم. ...

روسیه قطعنامه آمریکا علیه سوریه را وتو کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه مخالفت کرد.

دشت های طلایی ؛ تو سلوز

«دشت های طلایی / Fields of Gold» یکی از قطعات استینگ است که گروه توسلوز با دو ساز چلو کاور کرده است. این اجرا را در تابناک می بینید و می شنوید.

شکایت وکیل فرانسوی علیه بن سلمان

وکیل یک گروه یمنی از ولیعهد عربستان نزد دادگاهی در فرانسه شکایت کرد.

چه جرایمی موجب سوءپیشینه کیفری می شوند؟

یکی از مدارکی که در زمان استخدام دولتی، اخذ جواز کسب و پروانه های شغلی و… از متقاضی خواسته می شود، گواهی عدم سوءِپیشینه است. برای دریافت گواهی عدم سوءِپیشینه کیفری، نداشتن محکومیت مؤثر کیفری شرط است. اما محکومیت مؤثر کیفری چیست؟ ...

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

تحولات نگران کننده و حساس سوریه که در چند روز گذشته با اعلام قبلی آمریکا مبنی بر حمله به این کشور وارد مرحله جدیدی شده است؛ جایی که بسیاری از ناظران در انتظار وعده ترامپ برای حمله به سوریه هستند و همزمان نیز نیروهای محور ایران و روسیه نیز در آماده باش کامل به سر می ...

شرایط جدید تامین ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران

متقاضیان دریافت ارز مسافرتی که از طریق فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره )،اصفهان،شیراز،تبریز،ارومیه و اهواز به خارج از کشور سفر می نمایند می توانند برای دریافت حواله ارز مسافرتی به شعب منتخب مراجعه نمایند. ...

رزومه و اینفوگرافیک رزومه کاری و تحصیلی نمونه و حرفه ای جهت مشاغل مدیریت مارکتینگ، فروش و محتوا

مهران فره راز Mehran Farahraz آدرس ایمیل: [email protected] آدرس سایت: www.Mehranfarahraz.com شماره موبایل: ۰۹۳۵۳۶۳۷۷۰۰  شاخصه های اخلاقی: با اعتماد به نفس    خوش بین و ایده آل گرا      سازگار با محیط و محل ک ...

حاتمی کیا در ... ابتدای انقلاب در عسل ساختار سینمای ایران

حاتمی کیا؛ آغاز انقلاب در خودبنیادیِ ساختار سینمای ایران

باشگاه خبرنگاران زندگیمشاهدات قبل از, تحلیلی اجتماعی و ناشی از ایران به بهانه سخنان ابراهیم حاتمی کیا در مراسم اختتامیه سی و ششمین جلسه از جشنواره فجر:سینما غیر از یک مطالعه در ابعاد فنی و ظاهر است. در انقلاب اسلامی و دیگر کاهش یافته بود. سینما, ظهور, است و توصیه شده است. روایت شامل حروف صدادار(و گاهی اوقات صامت) است که درگیر آن یا در این قاره است.اما داستان از ایران است تا حدودی پیچیده تر است. نگه دارید نه از انقلاب به بعد از ظهور جدی تر دانستن چرا که انقلاب اجتماعی و فرهنگی زمینه های ساخته شده در ایران و همچنین در برخی از منبع کنترل و تغییر اساسی گاهی ارزشی-هنجاری ایجاد کرد اما لنز سینمای ایران(سینما به معنای کلیت ظهور یافته در ایران) همچنان اسیر عینک‌های مادونِ تحول بینیِ عواملش بود.این اسارت نه تنها نتوانست با ندای فهم ماهیت و حقیقت سینما و فهم حقیقتِ انقلاب اسلامی و تلاش در راستای کاهش فاصله‌ی آنها برطرف شود بلکه با های و هویِ بی بنیادِ غیرعاقلانه ی انزجار و گریز از سینمای دولتی، استمراری منقبض تر یافت.انبساط روزافزون حقیقت انقلاب در میان گستره مردم، منطقه و جهان عرصه ای از زیست اجتماعی را رقم زده که روایتش منوط به آگاهی است. آگاهی اما، شروطی دارد. اول شرطش، زدودنِ غبار غفلت و دومینش، استقلال از خودبینی و خود اتکایی در فهم و شرط سومش، شجاعت و انصاف در مواجهه با حقیقت است.اما لنز عوامل سینمای ایران کماکان بر تکیه گاه خاستگاه اولیه اش استوار است. خاستگاهی که مبتنی بر هستی شناسیِ اما نیستی بنیان گرفت و به قول مانستربرگ براساس معرفت شناسی نئوکانتی استمرار یافت. آنچه که شالوده ی تمام ارکان سینما بر آن استوار است همان خودبنیادی معرفتی و حس غنای از غیر است.این ساختار در خاستگاه اجتماعی اولیه اش که مغرب زمین است کاملا با روند درستی عمل کرده و می کند اما افسوس از هنگامی که در جامعه ایران نهادینه شد نه تنها اندک شناختی از شالوده اش رقم نخورده بلکه با تکنیک زدگیِ غیر روشمند، هر روز مسئله سازتر می شود.سینمای ایران از یکسو به دلیل شالوده معرفتی اش و از سوی دیگر به دلیل سطحی زدگی در آگاهی از خویشتنِ خود، همواره در طول این 40سال با خلط میان «هنرمند مستقل» و «هنرمند خودبنیاد»، سعی در پرده افکندن بر نگاه خویش از رخدادهای عرصه اجتماعی و ارائه ی روایتی دیگرگون با نظام حاکم داشته و در این راستا، هر آن کس را که روایتی قریب به پدیدارهای متاثر از ماهیت انقلاب اسلامی ارائه کرده با برچسبهایی همچون «وابسته به نظام»، «هنرمند غیر مستقل»، «سینماگر دولتی» و... سرکوب و طرد کرده است.این رفتارهای شبه آنتاگونسیتی که محصول سطحی زدگی در فهم پایه ای ترین مفاهیم مربوط به هویت خویش است با همراهی فرم گرایی محض، نقطه پیرامونی دانستن محتوا، انکار سمبلیسم هنری و تکنیک زدگیِ بی بنیان منجر به حالتی تلخ شده که می توان نامش را «غفلت جاهلانه» نهاد.اما، به حضور آوردن غافل و آگاه کردن جاهل، هم هزینه دارد و هم اهلش را می طلبد. اگر هنرمند به تصریح بسیاری از کارگردانان نام آشنای سینمای ایران، کاری خداگون می کند، باید گفت که هنرمند غفلت زدا و جهل ستیز نیز کاری رسولانه صورت می دهد. رسالتی که روزی برعهده آوینی(ره) بود و هزینه اش را داد و اکنون نیز عهده دار این رسالت رسولانه، ابراهیم حاتمی کیاست.فهم عمقِ گفتار و رفتار حاتمی کیا در سخنان اختتامیه جشنواره فجر 96 بر حاضرانِ عاقلِ عصر امروز و دورانهای پیش روی آینده کاملا مشخص است. این عبارت او که:«من فیلم ساز وابسته ام و فیلم ساز این نظامم» معنایی ژرف دارد و می‌توان آن را سرآغاز انقلابی نوین در راستای خویشتن آگاهیِ سینمای ایران دانست.پتک ابراهیم گون این عبارت، اصلی ترین شالوده معرفتی سینما را که اکنون در ایران با خلط میان هنرمند مستقل و هنرمند خودبنیاد تبدیل به شالوده ای ساختاری شده، هدف گرفته است. افتخار به فیلم سازِ نظام بودن نه یک طعنه سیاسی و نه یک لج بازی کودکانه و نه حتی انکار مفهوم هنرمند مستقل است بلکه نهیبی است برای فهم هویتِ اصلیِ سینما و شناخت حقیقت و واقعیت عرصه کنونیِ حیاتِ اجتماعی تا با گامی در راستای انسِ درونی با حقایق و وقایع کنونی، بتوان روایتی قریب به واقع را رقم زد تا سینمای کنونی ایران را از اسارتِ سطحی زدگی و سردرگمی نجات داد.* رضا محمدیانتهای پیام/